personální audit
Lepší je problémům předcházet, než je řešit! Potřebujete objektivně zhodnotit stav nastavení svých náborových, personálních procesů, celého personálního či účetního oddělení nebo stav svého účetnictví? Křížová revize se zaměří přesně na to, co potřebujete. Pomůžeme Vám odhalit nedostatky, chyby nebo Vás ujistíme, že je vše v naprostém pořádku a uklidníme Vaše obavy. Tým, který je složen ze zkušených účetních a HR odborníků, Vám pomůže zrevidovat vše potřebné.
Analýza na kterou se audit zaměřuje je složena z 7 základních pilířů:
Nábor a výběr zaměstnanců
Odměňování a poskytování benefitů
Hodnocení výkonu a produktivity
Popis a náplň práce
Vývoj a vzdělávání
Nastavení předpisů, včetně dodržování pracovní doby, bezpečnostní opatření a pravidel pro práci na dálku
Komunikaci a kulturu organizace
Krok za krokem personálního auditu/analýzy:
- Vedení společnosti musí definovat přesné zadání a otázky, na které potřebují znát odpovědi ze strany analytika a oznámí tento záměr zaměstnancům. Klíčové je, aby byl dobře komunikován důvod auditu, jinak je zde hrozba vyvolání strachu a cílové skupiny nebudou spolupracovat.
- Analytik společně s vedením společnosti určí cílovou skupinu, na kterou se audit zaměří. Může se jednat jen o určitý segment či oddělení jako jsou například ekonomické či HR oddělení.
- Po definování otázek a určení cílové skupiny je sestaven harmonogram auditu, se kterým jsou všichni účastníci seznámeni a následně je striktně dodržován.
- Nejvíce klíčovou částí auditu jsou rozhovory se všemi účastníky z řad řadových zaměstnanců až po TOP management společnosti, a to na téma spokojenosti v zaměstnání, zda znají své kompetence a zodpovědnosti, úroveň komunikace a informovanosti až po subjektivní pocity účastníků. Cílem analytika je odhalit skryté problémy, kterou jsou nejčastější zdrojem nespokojenosti zaměstnanců či neúspěchem společnosti.
- Součástí auditu je analýza pracovněprávní dokumentace, evidence docházky, informace o produktivitě zaměstnanců a také o nastaveních interních procesů od náboru až po ukončení pracovního poměru. Tato část je časově nejnáročnější a je vykonávám onsite a při chodu společnost, aby byl zajištěno co nejvíce informací z reálné praxe.
- Výsledkem audit je závěrečná zpráva, která je souborem opatření a doporučení pro vedení společnosti.
- Vedení společnosti následně přijímá opatření doporučené analytikem a implementuje opatření do praxe.
- Analytik vyhodnotí kvalitu a míru implementace a může dohlížet na jeho dodržování.